Nattjobb

För första gången sedan jag började jobba inom vården förra våren, så har jag nu överskridit mina timmar på en vecka. Haha. 5 nattpass och ett kvällspass rikare kommer jag att vara på måndagmorgon. Och det betyder att med timmlön + OB så är min hyra säkrad även nästa månad. =) Lite roligt, och jävligt stolt att jag får jobba så mycket.
Såklart skulle jag mer än allt vilja vara ledig ikväll för att bara gotta mig i Mellon, men, som tur är så brukar det vara lugnt den tiden på kvällen så jag hinner nog se slutminutrarna :) Det vill säga den viktigaste delen!

På tal om nattjob, helvete så trött jag var idag!
Jag kom hem runt 7.15 och övervägde då om jag skulle slänga mig i säng eller om det var värt att käka frukost så jag kan sova bättre. Och det var det. Jag gjorde frulle och körde igår gårdagens avsnitt av BB. Somnade väl runt 8.30. Sen ringde mannen och väckte mig vid 11.30 för då var han på väg hem från jobbet. Jag somnade om. Han väckte mig när han kom hem. Jag var dööööd. Somnade om på en gång och vaknade med ett ryck runt 15 tiden.
Haha. Och jag som är världens mest lättväckta person och aldrig kan sova med folk som är vakna runtomkring mig eller med ljud på och så. Jag kunde tydligen sova som en björn när han var hemma. Märkte inte ens att han åkte igen. Sjuuukt är inte det då?

Jaja. Nu borde jag ta mig en redig dusch och sen börja med maten.


En del av mig kommer alltid att vilja tillbaka
även om jag är lycklig nu, så betyder inte det att jag inte saknar
livet jag levde då, och livet jag lever nu
är så olika
och jag önskar ibland att jag aldrig kommit åter





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0