Ett dilemma med guldkant

Jag är mitt uppe i en del dilemman. 
Att göra val och bestämma mig för ett alternativ är inte den starkaste egenskapen jag besitter. 
Oavsett situation egentligen. 
Nu står jag, och min käraste såklart, inför ett relativt aavgörande beslut. 
Att flytta nu, eller vänta. 
Jag lutar åt det senare, M vill packa på en gång. 
Vi har ett hus, som är långt ifrån topnoch, men relativt beboligt med viss nödvändig renovering. 
Är det värt det? 
Ska vi ta detta erbjudande om ett hus med egen strandtomt, eller ska vi vänta, leta vidare och låta detta passera? 
Jag kan helt enkelt inte komma överens med hjärna och hjärta här. 
Huset kan vara precis det jag behöver. 
Samtidigt som jag inte vill annat än flytta
Så tänker  jag på allt jag kommer förlora när jag lämnar Kramfors. 
Är det värt att riva upp allt, igen? 



Kommentarer
Marie

Följ hjärtat och magkänslan är mitt råd:)Hur du än väljer så önskar jag dig all lycka och om några år när du ger ut din första bok ( som jag är säker på att du kommer att göra en dag) kommer jag att stå i kö för att få ett signerat exemplar❤️

Svar: Jag lovar att du skall vara en av dom första att få ett exemplar isf! :)
Fiie

2015-01-22 @ 12:20:28
Annica Johansson

för din skull vännen så hoppas jag att ni kommer fram till ett bra beslut <3 förmodligen det bästa :-) Men jag kommer sakna dig ifall du lämnar Nordingrå Hemtjänst kan jag lova <3 kramar i massor, jag vet att du kommer ta rätt beslut ;-)

Svar: Men Annica, vad jag än beslutar mig för, så kommer jag inte lämna mitt älskade Nordingrå i första taget. :)
Fiie

2015-01-22 @ 15:44:24
URL: http://www.divatorpets.se
mamma

Det finns inget som säger att man måste förlora något för att man väljer att lämna. Riva upp kan ofta vara början till något nytt,vilket kan innebära nya möjligheter för hela ens person och tillvaro. Säkerhet, trygghet och risker följer alltid varandra, konstigt nog. Det är bra att grubbla och fundera men det är mindre bra att fastna i tankarna :)

2015-01-23 @ 11:02:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0