Nattens tankar

Ännu en sömnlös natt. 
Tröttheten dödar mig. Jag kan knappt stå upp. 
Och ögonen vill blunda. 
Men ron existerar inte. 
Tankarna hattar hit och och dit. 
Ena stunden är jag tillbaka i det kalla rummet hos psykologen
Andra gången på jobbet och allt som måste göras och sägas där. 
Sedan som ett brev på posten kommer ångesten. Det ständigt gnagande samvetet som äter upp mig. 
Sedan kommer jag att tänka på morgondagen. 
Hur trött jag kommer vara på min ledig dag. 
Hur jag kommer spendera den stressandes och med migrän från helvetet. 

Jag har sagt nej till att somna påverkad. 
Kom på en annan lösning är mitt svar när läkaren om och om igen frågar. 
Så länge jag inte vet vad allt detta grubblande beror på vägrar jag all sorts medicin. 
Men gånger som dessa, önskar jag att jag hade ett skåp fyllt med sådana godisar. Droga ner mig. Bara jag får sova!

För det spelar ingen roll hur trött jag än är
Vad jag än försöker fokusera på
Hur jag än lägger om tankarna för att inte tanka
Det är helt enkelt omöjligt. 

Just nu ligger jag i gästrummet.
Provade sängen från början, tryggheten som finns där inne brukar göra gott oftast. 
Men min älskade sambo visslar med näsan, snarkar och har sig. Och jag avskyr alla sorts ljud när jag ska sova. Och ja, öronproppar skrämmer mig. 
Så jag intog soffan, ett avsnitt Glee och lite mjölk. Men att gå in och lägga sig igen, riskera att hunken vaknar, och att ändå inte kunna somna. Nej så ont vill jag inte honom. 
Min sömnlöshet skall inte drabba den stackaren som snart skall på jobbet. 
Så därav gästrummet, eller katternas rum som det också är. Dom sover alltid här inne. 

Nu hänger ögonenlocken så tungt att jag snart inte ser skärmen.
Men inte fasiken kan jag somna för det. 

Förslag på personer som klubbar en till sömns för en extremt billig peng, mottages gärna!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0