Landa i ett kaos

Nu har jag sovit två nätter i vårt hus. 
Vi har köpt en ny bäddsoffa, och det är i princip den enda möbeln vi har, än så länge. 
Jag är ivrig och har brist på tålamod i dessa lägen. Jag har vill att allt ska gå fort. Jag vill ha mer pengar så jag kan köpa saker hela tiden. Jag vill så otroligt mycket. 
Men jag måste ta det lugnt.
Vi jobbar båda heltid. Jag jobbar många helger och kvällar. Vi har bara en bil med drag. 
Så att frakta allt från lägenhet till hus, när det dessutom är dryga 10 mil i mellan, är inte gjort på en dag. Och vi har en del renovering att göra innan jag vill flytta katterna och resten av vårt bohag. Men ändå. Jag vill, jag vill, men jag måste lugna mig. 

Många på jobbet frågar mig har ni flyttat nu? Jo, eller nja, eller typ. Är det enda svar jag kan ge. Jag vill ju så innerligt svara JA!!!! Jag vill ju att allt ska vara klart och fint. Jag vill ha ett sovrum och ett underbart kök. 
Men, det kommer. 

Jag försöker landa i känslan av att ha ett hus nu. Det är en obeskrivlig känsla. 
Och jag ser framtiden. En ljus och känslorik framtid! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0