Samvetets demoner

Jag har sagt det många gånger förut. 
Det här med samvetet
Jag har många demoner i mitt liv
Många spöken som pockar på mitt samvete
Att jag som idag är hemma från jobbet pga sjukdom är illa för mitt samvete
Många gånger är det bättre att genomlida en arbetsdag trots migrän och illamående, eller annat tillstånd
Men jag vaknade idag och kom knappt ihåg mitt eget namn
Och då är det inte bra att sätta sig i en bil resten av kvällen för att hjälpa äldre. 
Jag har försökt sova bort huvudvärken,
försökt äta, dricka vätska, ta värktabletter. 
Inget botar detta.
Många gånger tror jag att min huvudvärk är mitt samvete som vill trycka på lite extra
få min uppmärksamhet på allt som jag mår dåligt över. 
För trots en psykiskt okej dag, trycker smärtan i huvudet på. Jag har lärt mig leva med ddet mestadels. 
Men vissa dagar kan jag inte kämpa emot. 
Då drar jag för gardinerna igen och gråter. 

Nu försöker jag samla ihop spillrorna från denna avskyvärda dag med ett varmt bad
Och kämpa emot lite mer dåligt samvete. 

Imorgon blir en bättre dag
och imorgon är vi en dag närmare vårt nya liv

Kram 💕



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0