fast i en snödriva

Utan att tänka så körde jag hem inatt efter mina små äventyr.
Det gick ju relativt bra efter vägen.. Tills jag körde fast.
Inte så himla långt hemifrån som tur var.

Kl 3 inatt stod jag alltså och skottade fram min bil i en från en driva av snö.
Sen när vi skottat klart så startade ju inte bilen såklart. Så fram med batteri och startkablar.
Sen kan jag lova att jag slet på lamellerna och brände gummi som aldrig förr alltså.
Och tack och lov kom plogbilen också och hjälpte till. Tack snälla plogbilsgubbe ^^

Jag tänker bara dra en enda slutstats av detta.
Det räcker inte med att bara ha med sig ett extra batteri, startkablar, extra kläder och skor ( varma! )
Utan du ska också Alltid färdas med en spade i bilen. Så du alltid är beredd!
Kom ihåg detta nu då :)




Du är den enda nu.
Min enda.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0