En veckas händelser

Jag har lovat att bättra mig så du har något att läsa, så nu ska du få höra vad jag sysslat med :) Haha!

Den senaste veckan har vart med eller mindre kaos. Det började med en riktigt skrämmande resa ner till Sundsvall på måndagen med Saaben, herregud att den kan gasa sig upp till 130? Damn! ;)
Där blev den en super mysig allahjärtansdag med finaste Pernilla. Vin och god mat :)
Tisdagen blev slutet på ett kapitel och nu känns det bra! Jag har lovat mig själv att aldrig igen sätta mig i situationen som jag vart i! Men nu får jag iaf mina pengar och då är jag nöjd. En hel månadslön fastän man inte jobbat är ju aldrig fel! :) Men det får dom gott skylla sig själv för eftersom företaget själva satte sig i den situationen!

På onsdag var det en tuff dag, både hund och katt skulle kastrera sig, och eftersom vilda lakriz aldrig åkt bur förut så blev han skit rädd och bajsade såklart ner hela buret, och Addiz, ja han kräktes såklart. Och tyvärr han jag inte fram emd påsen så bilen lukta hundspya och kattbajs. Inte mysigt! Men operationerna gick bra och lakriz återhämtade sig snabbt. Addiz som skulle haft tratt på sig i 1 vecka för att inte slicka eller bita i sitt sår gick det mindre bra med. Mamma råkade släppa ut han själv och då gick hela tratten sönder. Så nu får han ha ett par fina kalsonger på sig när han är inne, och får absolut inte gå ut själv. Vilket är svårt med en hund som vant sig vid att öppna dörren själv när han vill ut.. Men han är duktig. Det positiva är ju att han bara blir bättre och bättre att lyda och gå i koppel med! =)

Resten av veckan har bestått av att passa hunden, gå långa promenader och idag har jag vart på paradisbadet med Emilia! Tänk att man aldrig tröttnar på det badhuset, jag älskar det! Det väcker så mycket roliga barnminnen och det har blivit något av mina och Emilias grej nu, för varje gång hon får bestämma något roligt vi ska göra så blir det paradisbadet! =) Och modig är hon! Jag har kommit fram till att jag har riktigt höjdskräck på trampoliner. Men Emilia hoppade och hade roligt, från 3:an =)

Så det var vad jag gjort medan du legat ute på fältet ^^
Haha!

För övrigt så börjar jag en rolig praktik på måndag i 3 månader. Hoppas iaf den är rolig, givande kommer den vara. Sen efter det så ska jag ut på sommarjobbsjakt så jag kan ta mig ifrån denna lilla håla ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0