faith, hope, love

Ni vet sådan där fina smycken med ord på? Halsband, armband, ringar, örhängen.
Vi alla tycker om dom. Vi alla köper dom.
För vad vore livet utan en ring med ordet faith på.
Eller ett halsband där det står carpe diem.
Och så hjärteringar där det står love and hope på.

Jag köpte mig ett halsband och örhängen häromdagen med just dessa ord.
Love, Faith, Hope.
Men nu när jag sitter här och kollar på smyckena, så får jag ont i magen.
Är det så illa att vi måste köpa oss smycken, eller ännu värre tatuera in uttryck och ord för att känns oss trygga och älskade? Eller för att påminna oss om att vi ska ha tro och hopp?


.. och där tog det slut på något att säga.
Men vad tror ni? Kan det stämma, eller vad är anledningen egentligen?

/Fiie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0