100909

Det är en riktig höstdag med kall vindar och lysande sol.
Löven blåser på vägen och halsduken är snart ett måste.
Underbara höst!

Just nu tar en liten svart och fräsande hårboll upp mina dagar. Min lille lakriz ( jag har valt att stava det annorlunda! ) som vi har tagit som vildkatt och försöker få trygg och tam här hemma. Det går framåt, han älskar att sitta innanför tröjan med en gosig filt om sig och spinna hos mig. Och han har börjat vilja utforska lite och lekreflexerna börjar smått komma. Tyvärr så är han fortfarande väldigt rädd och jag kan inte släppa han för då springer han och gömmer sig under en soffan eller något i ett hörn och bara fräser när jag ska ta fram honom.
Men jag tänker inte ge mig, han ska bli min lille prins, och eftersom han aldrig fått träffa andra vuxna katter eller ens sett sin mamma, vilket jag gråter varenda dag över, så vet han ju inte riktigt hur en katt bär sig åt. Därav kanske den lille röda tungan som hänger ut som en hund? Haha. Nåja, jag ska nog få ordning på den lille bäbisen. :)

Jag lovar att lägga upp ett kort snart så ni också få se! :)

Annars då? Ja, här hemma flyter dagarna på som vanligt. Jag försöker bli bättre på att kliva upp i tid, hjälpa mamma i stallet och sedan försöka få lite nytta gjort iform av teoriplugg. Jappsis.
Jag ska försöka ta körkortet inom en snar framtid. Jag håller för mig själv tid och datum, men jag ska lyckas! =)

Nu är det iaf tid att ta ut lille vovven på en promenad och sedan hämta lillasyster från skolan!

Lycka till i Norge mamma, jag vet att du kan klara det! =) Rocky är en grym häst och du är en otrolig kusk! :) <3

Tills vi hörs igen, puss o kram!
/ Fiie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0