jag hjärta söndagar

Söndagsångest, vad är det?
Inget som existerar i min värld iaf! :)
Jag älskar söndagar. Så är det bara.
Känslan av att vakna upp sådär lite sent, men ändå inte för sent och att göra sig världens bamse frukost som avnjuts i riktigt sköna mjukiskläder framför en film eller massa bra repriser på TVn. Den är ganska oslagbar.
För sen när man ätit frukost/brunch så kan man bara städa undan lite snabbt, krypa tillbaka till sängen eller soffan och bara sitta där i flera timmar. Speciellt på hösten/vintern. Då finns det inget väder som ger en dåligt samvete.

Jag hade denna diskussion med min syrra idag, och jag tror jag övertalade henne rätt bra med att det är nyttigt för kroppen och själen att ha minst en dag i veckan då man bara gör ingenting, eller bara det man känner för.
Sant, eller hur?

Åh! Så nu ska jag ta en snus, lägga mig i sängen bredvid syster och så ska vi se en rolig film och bara mysa!
Mitt på dagen. Hur underbart är det inte?

Och hur underbart är inte det här?
Våra två älskade hundar! :)


En Rhodesian Ridgeback och en Shettlandssheep dog/mini collie.
Finaste hundarna på jorden! :)

Ha nu en underbart lugn och mysig söndag!
Puss på er!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0