bollen är i dina händer

Syftet är inte att vara en hemsk människa.
Syftet är inte att trotsa eller dryga mig.
Syftet är inte att visa otacksamhet eller respektlöshet.
Nej!
Syftet är bara att vara den jag är. Och ta min beskärda del av kakan.
Men ingenting är gott nog i dina ögon. Eller hur?
Denna gången gick det för långt. Det gjorde det verkligen.
Jag vet att jag gick över gränsen. Men mina handlingar utan tanke har alltid fört mig till bättre platser och gett mig styrka. Så även denna gången. För jag bevisade för mig själv att ingen människa ska få hota mig.
Jag tycker inte om att ge tillbaka med samma skit. Jag vägrar sjunka till din och Er nivå. Men i det tillfället gjorde jag det. Jag slog numret och jag gjorde en anmälan. Jag drog tillbaka den lika snabbt och bad polisen om ursäkt.
Vad som hände sedan det styr inte jag över. Jag ville be om ursäkt och säga att det var dumt gjort.
För det tycker jag att det var. Det var en jävligt patetisk händelse som inte hade behövt hända om du hade haft kontroll på ditt jävla humör. Ditt förbannade jävla temperament. Som jag avskyr.
Jag slog till dig, en lätt örfil för att jag inte tänkte acceptera de du gjorde. Jag kallar det djurplågeri. Det gör jag. Och jag kallar det människomisshandel. Fysisk och psykisk.

Jag har alltid varit en stark individ och jag gjorde ett val att gå min egen väg och lära av mina egna misstag.
Och så även denna gången.
Därför tänker jag stanna och ta den här striden. Jag gör det inte för att jävlas, utan jag gör det för att inte sänka mig till den nivå du önskar.
Du har ingen makt längre, och heller inget ansvar. Men jag tänkte stå kvar ändå.

För vad du än säger om mig och hur mycket du än avskyr mig.
Så är du den du är
Jag måste inte
men jag gör det
Jag älskar dig.



Kommentarer
FRIDA

Du ar grym, kom ihag det!!!!!!

2010-10-17 @ 05:15:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0