not this night

Det drar en kall vind över min redan så frusna kropp
det börjar alltid så
sen kommer stormen
och river alla murar och gör mig stel
om jag inte hinner stoppa vinden
stänga fönstret och låsa ute allt ont
då är jag förlorad till kylan
till smärtan och tårarna

ikväll tänker jag inte låta vinden ta mig
jag ska stänga fönstret i tid
jag stänger det redan nu
säger åt er att det inte är lönt att ens försöka
för jag har låst allt med silvertejp och kalssonsklister
Ha!
Ni kommer inte in nu, jag har bestämt mig.

Inte denna kväll.
Försök igen imorgon, då är jag nog mer sårbar och vågar inte stänga ute det hemska
men ikväll når ni mig inte.
Det lovar jag

/ Fiie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0