C.G - Ego Woman

Jag vet att jag kanske bloggat en hel del om henne förut, men jag kan inte låta bli.
Carolina Gynning är tjejen som 2004 gick in i BigBrother huset - och fick stämpeln blondinbimbo - redan innan hon ens öppnat munnen! Jag älskade henne från första stund! När hon sedan gick och vann blev jag glad som attan, för jag visste att den där donnan, hon skulle komma att bli något som Sveriges ungdomar ser upp till, på ett bra sätt!

Hon har utvecklats så enormt mycket, fast ändå ingenting. Hon må ha plockat ut sina tuttar, färgat håret riktigt mörkt och dumpat allt vad löshår och fejk naglar heter, men hon är nog fortfarande samma kvinna i tanken som när hon vann BB 2004.

Jag fick Ego Woman av min kära lillasyster i julklapp, och det är nog den bästa present jag någonsin fått. Jag älskar den! Just nu är jag inne på ett kapitel som handlar om hennes utseende, mestadels hennes vikt. Gynning har ju fått så otroligt mycket kritik och smutskastning för hennes bloggande om sin egen vikt, och hur tjejer ska uppnå den." dela måltiden med en kompis" "lär dig att Inte äta upp". Vad är fel med dom råden? Istället för att vi ska behöva tvinga i oss mat och konstant känna ångest för att vi åt för mycket, så ät inte för mycket!

Jag tycker inte att man borde förespråka bantningsmetoder, tabletter eller att spy upp maten, för det är så fel!
MEN! När Gynning lägger korten på bordet och kommer med sina argument, ja då kan jag inte annat än att hålla med. För i dagens samhälle präglas vi av ett så onaturligt idéal att det är sjukligt, men vi är även mer överviktiga än någonsin förut. Och det är inte på grund av att vi äter hamburgare varenda dag. Jag tror starkt att det beror på allt jävla snack om att "du duger som du är". Visst, vi duger som vi är födda och trivs du och mår bra med vetskapen om din övervikt så är det inget du ska bry dig om. Men jag tror också att det beror på så mycket annat än bara att vi äter mer. För se på vårt samhälle. Vart du än går finns det annonser om gym, träningsmetoderna ökar så enormt mycket för att det ska finnas en träningsmetod för alla. Och nu kan du till och med få träning utskrivet på recept!

Nu tappade jag tråden lite och fastnade på det här med ideal, men det är bara för att jag verkligen känner för det ämnet. För jag om någon vet att man aldrig någonsin kan varken gå ner eller gå upp i vikt om man inte mår bra på insidan först. Det är där allt startat och slutar. Men. Det var Carolina Gynning jag ville tillägna detta 600:ade inlägg till! Så, kort och gott. Se upp för denna kvinna, för det är henne som våra barnbarn kommer ha som förebilder när dom växer upp. Hon är iaf min, och jag är säker på att jag aldrig kommer sluta förundras över hennes mod och hennes enormt vackra utstrålning.

Och har du inte läst Gynnings självbiografier, så GÖR det! Ni kommer få följa med på resor, häpnadsväckande känslosamma historier och framförallt, - massor med äkta skvaller och ärlighet!

Nu ska jag läsa färdigt kapitlet, om jag lyckas dvs och sedan sova gott! =)
Puss / Fiie





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0