a new chapter

Jag känner att jag behöver en liten nystart nu. Inte liksom hela grejen med att flytta och skapa sig ett nytt liv, nej nej. För mitt liv här nere är helt fantastiskt, men jag saknar något. Den där glöden, jag saknar det där som får mig att fortsätta när det känns trist och tungt. Jag behöver en målsättning och en drivkraft.

Jag brukar inte ge nyårslöften eller tänka tanken " ett nytt år, nya möjligheter" men detta året tror jag att det är bra att tänka lite så. För även om förra året finns kvar i mitt minne och det fortfarande känns som igår det var 2009 så behöver jag nog en anledning till att komma upp ur mitt lilla hål och se livet från den där ljusa och härliga sidan.

Jag har skrattat mer det senaste dagarna än vad jag gjort under en hel livstid känns det som. Det är helt fantastiskt att få skratta och bara känna sig glad. Och det är något som ingår i min nystart. Ta vara på alla det där som gör mig skrattglad och bevara det. Och självklart min träning. Jag har verkligen legat på latsidan ända sedan jag slutade med taekwondon, men nu har jag hittat något som passar mig minst lika bra och som får duga tills jag känner mig redo för sporten igen. Bodycombat. Nog för att jag bara tränat en gång, men jag vet att det är något jag kommer hålla fast vid, för den känslan jag hade efter det passet var så befriande, och jag kände verkligen hur jag ville börja le igen.

Det är bara trots allt 5 månader kvar av min tid här nere i göteborg, om jag inte lyckas hitta mig en lägenhet efter sommaren och ett jobb, men det ser mörkt ut. :/ Så jag tänker ta vara på all den tid som finns och göra det bästa möjlig av den. =)

Nu blir det en kvällsmacka och sen sova.
Puss / Fiie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0