unstoppable and keep on walking, första deltävlingen.

Ohyeah.
Nu är jag på toppen humör igen, och jag kommer nog somna rätt bra ändå.

Tack Dolph Lundgren för en helt oövervinnerlig "comeback", jag älskade din show. Och tack Måns Zelmerlöw för att du bara är sexigare än någonting, du värmer mig på avstånd. Christine Meltzer vet jag inte ritkigt vad jag ska tycka om ännu, hon är överdriven som Petra Mede och hon ser precis ut som vår pudel vi hade när jag var liten skitunge..

Nåja, det var programledarna, nu till musiken!
Vilken öppning med Ola Svensson, va? Att han kunde sjunga visste jag, men jag visste faktiskt inte att han skulle kunna sjunga rakt igenom tvrutan och in i mitt hjärta. Jag har bestämt mig för vem av Ola och Danny jag föredrar, och det är definitivt Ola =)
Och sedan Salem AlFakir, herrejisses! Jag måste här erkänna att jag inte alls känt till hans musik speciellt mycket och jag visste knappt att han var känd (?), men nu. Damn, den där låten.. keep on walking, tralala.. den sätter sig på en gång!
Grattis till er som tog er till globen!
Nu till Jessica Andersson!, vilken kvinna. Jag tror inte det är många som har gjort den resan hon gjort. Hon har utvecklats enormt sedan Fame Factory. Både sångmässigt, personligt och utseendemässigt. Det glädjer mig, och låten hon sjöng ikväll och sättet hon framförde den på, breathtaking! Underbart! Jag tror vi har ett vinnarnummer där faktiskt. I did it for love, yes Jessica, det syns verkligen att du älskar det du gör! :)

Övriga artister såsom Frispråkarn och dom där som gick till andra chansen, Playing for salvation? Nya stjärnskott som kommer göra succé på Spotify och Yotube, det är jag säker på!

Där har ni mina åsikter och tankar kring första deltävlingen i årets Melodifestival.
Vad tyckte du? Var du en av dom som satt bänkad hemma och röstade eller struntade du i din plikt och gjorde något helt annat?

Now, let's keep on walking and just be unstoppable. ;)

xoxo/ Fiie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0