like a starhero

Trots ännu en natt fylld med riktigt hemska mardrömmar och gråt i massor, sitter jag nu här och beundrar mig själv.
Vad som än förföljer mig om nätterna och ibland om dagarna och som slår mitt sinne ur balans tänker jag nu besegra.

Jag har precis tagit en dusch och känner mig sådär vacker och värdig som jag inte gjort på väldigt länge.
Taio Cruz - She's Like A Star förgyller nu min dag och jag försöker bestämma mig om jag vill gå ut med mina älsklingar eller om jag ska tillbringa fredagskvällen hemma i soffan med thé och ben&jerrys.. ?
Vad gör mig mest gott, egentligen? En fylla, dansa och skratta sådär lyckligt eller mysa i mjukisbyxor, tända ljus och min egen tystnad och mina underbara tankar om hur grym jag egentligen är?

Det tåls att tänka på ett tag till.
Anyway. Jag är mig egen hjälte, min stjärnhjälte. Och hur många hotbrev, mardrömmar och hur mycket Ni än försöker trycka ner mig, påpeka att jag är en lögnare och en slampa som gör allt för pengar, det funkar inte.
Jag vet sanningen, Den riktiga sanningen. Och då spelar det ingen roll att ni påstår att jag ljuger. Jag var där under sex timmar, det var inte Ni. Aiight? ;)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0