Tack Niclas!

Det finns en person som jag en gång tidigare har hämnt för er, och nu tänker jag göra det igen.
För om någon mot förmodan missat denna människa så får ni nu en ny chans att gottgöra det misstaget.

Niclas Ståhl, aka Cuteboy, det är en människa med ett hjärta byggt på kärlek, med en själ varmare än solen och med en styrka, ett mod och glöd större än något jag tidigare mött. Jag trodde först inte det var sant, helt ärligt. Jag blev chockad. Men det är sant. Denna underbara kille är verkligheten själv. Allt ont du kan tänka dig, det vet denna människa något om. Och jag kan inte mer ord nog beskriva den stolthet jag känner över att kunna säga att jag beundrar Niclas. Potential att göra förändringar är något som jag alltid försöker sträva efter, och nog för att jag har en lång väg kvar till att våga det, men den vägen har redan Niclas vågat ta. Genom sin blogg har han öppnat sitt hjärta och sitt liv för alla läsare, och det är tack vare det modet som jag nu kan skriva, med tårar i ögonen, att jag är glad att han tog den vägen.

Niclas, när vi sitter där på ålderdomshemmet, och jag läser för dig varje dag, så ska jag även påminna dig om denna kväll, då du gav mig styrkan tillbaka. För det är ingen lögn, jag hade inte kunna sitta där med dig om 70, 80 år och berätta om allt som du lyckats med om det inte vore för att du är världens bästa människa och inte säger nej när någon behöver dig för en liten stund.
Jag ska säga "minns du när jag skrev till dig på den där chatten på facebook, när jag frågade om du hade en minut över och du sa ja? Det var väl en jäkla tur att du svarade ja då, för annars vettu lille gubbe hade jag inte vågat tro på framtidens ljus!"
Och sen ska vi gråta lite och skratta lite och sen ska vi dö i trygg vetskap om att vi är bra, och allt det bra som vi är, det har vi lyckats föra vidare. För det var ju vårt mål som unga. Att hjälpa, att finnas och att våga orka.

Tack för att du fick hjälpte mig att välja rätt väg vännen, jag är evigt tacksam för det!
Du är guld värd, verkligen. Och jag tycker om dig så mycket för att du vet vad jag pratar om. Det finns ingen så vacker som du.



Så, nu min fina läsare ska ni genast gå in på Niclas blogg och så ska ni skriva att han är fantastisk och så ska ni hälsa från lilla mig. Kan ni göra det för min skull? :)

Xoxo




Kommentarer
Niclas

Du skrev på facebook att jag skulle bli glad... Blir ju ledsen.. haha.. nej då men har tårar i ögonen... Du är så himla underbar med dina ord om mig... Vet inte riktigt vad jag ska skriva tillbaka för hittar inte hur till hur jag känner när jag läser dessa ord... Kvällen/natten igår var något speciellt... Kommer alltid minnas den... Två brustna själar som genom misär och lidande läker varandra... Det är något speciellt och något extremt fint... Det är sådana saker som gör att det goda alltid vinner över det onda... Så är det bara...



Tack så himla mycket för att du skriver och tänker så underbart fina saker om mig... Gör mig så glad.. och detta inlägg kommer ja läsa om och om igen...



*pussa massa <3*

2010-08-31 @ 12:27:51
URL: http://niclasstahl.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0