meningen med livet

Efter ett samtal med min Helen från stödcentrum och sedan en lite halvdeppig dag kände jag att det behövdes ett ordentligt deeptalk med min älskade. Så vi satte oss i solen och började konversera. Resultatet blev att vi kom in på meningen med livet. Ödet, själsfränder, kärlek, sjukdomar och lycka.

Jag känner inte äkta lycka. Trots att jag omges av den varenda dag så finns den inte inom mig.
Varför?
Är det för att jag inte vågar? Troligtvis.
Att tillåta sig själv att känna lycka och leva är det svåraste som finns.
Meningen med livet är ju att leva det med stolthet, glädje och frihet.
Jag har inte levt mitt liv. Jag har inte haft något liv.
Inte fören jag öppnade mitt hjärta och mina ögon för att våga och vilja.
Med min Moa kan jag våga. Hon gav mig mitt liv.
Det var som att födas på nytt när hon lyste upp mitt liv med sitt.
Jag känner nu, när det är dryga 50 dagar till min student. 19 dagar till min 20års dag att jag vågar.
Jag vill, och då kan jag.
Jag vill leva med lycka.
Och jag vågar tillåta mig själv att må bra.
Och det är meningen med livet.
Att leva det på bästa möjliga sätt.
Lever du ditt liv som du vill?
Lever du ditt liv för din skull?
Vågar du tillåta dig själv att vara lycklig?
Om inte, börja Nu.
Våga Vara Egen.
Nu förstår jag vad det står för.
Mina vänner, min älskade familj.
Jag älskar er.
Moa Kullebjörk, du är mitt liv.


Kommentarer
EmmaGumman

<3

2010-04-14 @ 22:25:34
URL: http://emmagumman.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0