Du är den viktigaste person i Ditt liv!

En dag. Någon gång.
Kanske inte nu. Eller imorgon.
Eller ens inom det närmsta åren.
Men tids nog
ska jag älska mig själv.
Och jag tänker börja med att tycka om mig själv.
Jag har lärt mig det som jag hoppas att alla redan vet och gör.
Alla personer, individer. Var och en av oss, är själva.
Vi är aldrig någonsin ensamma, men alltid själva.
Och vi ska leva vårt liv som vi själva vill. Och det gör att det bara finns en enda person i vårt liv som är viktig.
Och det är DU.
Det är JAG.
JAG ÄR DEN VIKTIGASTE PERSONEN I MITT LIV.

Jag skulle aldrig överleva utan min vänner eller min familj
men jag skulle heller aldrig kunna finnas där för dom om jag själv inte visste min plats i mitt liv.
Ordspråket "man kan inte älska någon annan fören man älskar sig själv" har jag lärt mig använda nu och förstå, på rätt sätt.
För trots att jag ännu inte lärt mig älska mig själv och vara trygg i mig själv, så älskar jag mina vänner och min familj oerhört mycket. Och det är ju tack vare dom jag kan inse att även jag själv borde kunna älska mig själv. För om dom gör det, varför ska då inte jag kunna göra det?
Jo men det kan jag.
Och det kan även du!

Jag har spenderat mer tid med mig själv det senaste året än jag troligtvis kommer göra i framtiden, och det har vart mitt absolut bästa år hittills. För jag är trygg i mig själv, iaf tillräckligt för att våga vara mig själv i nästan alla sammanhang.
Jag är den jag är, och helt ärligt så tycker jag att jag är helt okej.
Det borde ju vara så enkelt, att bara vara sig själv och tycka om den man är född till att vara.
Men det är det absolut svåraste att göra.
Men även det viktigaste.

Vänner, börja dagen och sluta dagen med att bemöta er personlighet och er spegelbild.
Du ska leva med dig själv resten av livet, och hur ska du orka göra det om du inte förstår ditt eget värde?
Tro mig, Du är underbar, på ditt sätt.
Och om du finns där för dig själv, och om du bryr dig om dig själv, och värdesätter dig själv. Ja då lovar jag att allt kommer bli så mycket lättare. Och du kommer orka med allt som komma skall.

Sköt om dig
för det tänker jag gör. Varenda sekund!

XoXo
Fiie



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0