Svininfluensan.

Vi har precis börjat dra igång med skolan, och börjar komma igång med allt, då blir alla sjuka typ. Och det påstås att det är den där jävla svininfluensan som hägrar och gör alla sjuka.
Jag tror inte ens att det finns något som heter svininfluensan. Det är påhittat för vi i Sverige är så jävla veka.

Jag är som person väldigt frusen av mig och går oftast hellre varmt än kallt klädd och skryter inte gärna med att jag är i från Norrland, men så finns det tillfällen då jag älskar att stå upp för att jag inte är någon storstadsfegis som käkar penicillin så fort jag har lite snuva.
Jag har få sjukdagar under min skoltid, och jag brukar hellre hålla mig sysselsatt än att ligga hemma och "kurera" mig.

Nu börjar jag bli förkyld. Jag känner hur halsen sväller upp och min näsa är irriterad och ögonen rinner.
Men så här är det. Jag har inte tid eller lust att vara sjuk. Och någon jävla grissjuka kommer inte på tal om att jag ska ha drabbats av. Jag är frisk, och jag är en Viking ifrån fjällen! Sådeså.

Men ändå, jag tjurar för att jag hatar att vara förkyld eller inte vara på topp.
Så nu tänker jag se ut så här resten av kvällen och sen vara frisk som attan imorn.



Vad tror ni, finns svininfluensan?


Kommentarer
Linda

jo då visst finns den, vi vårdar dessa patienter på min avd...de ligger i respirator och är jättesjuka

2009-09-03 @ 18:12:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0