Kycklingwook med avokadotortilla.

Sådär, när jag ändå är igång lägger jag upp mer mat.
Denna enkla maträtt gjorde jag på 15 minuter max, och jag lovar att det är så gott att man inte ville sluta äta!

För två personer behöver du:

2st kycklingfiléer, tinade.
Tortilla bröd ( 4 st )
Zucchini
Cocktailtomater
Paprika
Majs
2 x Avokado
Turkisk yoghurt, ca 1 dl.
Soya
Salt och peppar
Chilikrydda
Solrosolja

Gör så här:
Skär kycklingen i mindre bitar, ( halva halvor ) och stek den på medelvärme tills den är genomstekt och fått färg.
Skär sedan grönsakerna och häll i det i wookpannan blanda med salt och peppar.
Låt det blandas och värmas i någon minut medan du mosar avokadon och blandar i yoghurt.
För lite starkare smak så krydda wooken med chilikrydda  och soya.

Tortilla bröden skall helst värmas i en stekpanna så dom blir varma och får en lite knaprigare yta, men i brist på stekpannor valde jag att värme brödet direkt över plattan och det gick riktigt bra.
När du värmt dina tortilla bröd, på det sätt du känner bäst för, så skall du "bre på" avokadon på bröden och fyll det sedan med kycklingwooken.

Så här ser resultatet ut, en figurvänligt måltid som är billig och GOD!



Smaklig måltid / Kocken


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0