Grannfejden?

Jag blir riktigt arg nu! Min riktigt patetiska granne är helt.. ja, jag hittar inge ord. Han är bara creepy!
Jag börjar alltid morgonen med att spela musik, antingen på radio eller MTV, och likaså idag när jag skulle städa och fixa här hemma. Jag spelar NRJ på en normal ljudnivå och blir på sådär gott humör som man blir av grym musik.
När jag står i badrummet och städar toaletten så bankar/slår någon i min ytterdörr så jäkla hårt att jag flyger upp och hjärtat bokstavligen talat hoppar upp till halsen.
Och detta är inte första gången gubben gör så. Redan efter någon vecka när jag bott här kom ringde han på dörren och bad mig sänka ljudet på TV:n, jag sänkte och glömde bort händelsen. Det gick någon vecka till och på kvällskvisten ringde det på dörren igen och denna gången var han upprörd och drog en riktigt skrattretande uppläxning för mig om reglerna för att bo i hyreshus. Jag stängde dörren och fortsatte lyssna på musik och se på TV.
Nu har han slutat ringa på, nu slår han bara hårt i min dörr och smäller sedan igen sin egen.

Jag förstår verkligen inte grejen med det hela? Denna gamla, fula och ensamma gubbe verkar ha enorma problem, och jag förstår verkligen inte varför han väljer att bo i ett hyreshus om han inte klarar av att jag spelar musik eller ser på TV i min egen bostad!
Så, nu är jag stark inne på att ringa upp Robban Aschberg och be honom läxa upp min granne.
Jag har tamefan inte betalat miljoner för min lägenhet för att sedan inte ens få leva i den. Det finns inge regler för att bo i bostadsrätt, det finns någon som kallas för sunt förnuft och respekt. Och jag har båda två. Jag spelar inte hårdrock klockan 2 mitt i natten som vissa andra gör i min lägenhet, och jag väcker inte mina grannar tidigt på morgonen genom att väsnas som ett odjur när jag går hemifrån. Jag spelar musik mitt på dagen i en normal ljudnivå och jag ser på TV med en normal ljudnivå, jag skriker inte ett bankar i mina grannars dörrar och jag beter mig inte som en sur gammal hagga!

Jag är arg. Riktigt riktig förbannad! Det är min lägenhet och jag tänker inte tåla mer ifrån den där gubben. Nästa gång han tänker banka i min dörr så ska jag läxa upp honom ordentligt kan jag lova, för detta är Inte okej!

/ Sofie



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0