Vintertiden ger livstankar liv.

Nu har jag ställt tillbaka klockan en timme. Så från att den var 15, blev den nu 14 istället.
Det är mörkt, dimmigt och allmänt trist i livet.
Jag har endast varit vaken i 3 timmar detta dygn, men det känns ändå som att jag snart borde äta kvällsfika och borsta tänderna för att sova ytterligare 8 timmar igen. Patetiskt tycker jag.

Det är den 25 oktober idag, för 2 månader sedan började jag skolan igen efter ett sommarlov. Nu ska jag ingå i vintertid och längta efter snö och julafton. Men hallå, vad hände med soliga sommarnätter med och sommarjobbet?
Jag bara undrar. Är det jag som tycker att tiden står stilla denna månad och detta år, eller brukar det alltid vara såhär? Ju mer jag tänker på att det varit oktober i blott 25 dagar av 365, så blir jag förvirrad och orolig. För det känns seriöst som att det varit höst och regnigt i en livstid nu.

Jag i skrivande stund totalt glömt bort hur det känns att vakna upp klockan sju på morgonen och vilja möta solens strålar och springa runt i bikini och klaga på värmen.
För nu när jag vaknar upp vill jag bara somna om. Eller så drömmer jag om snö metervis och julafton.
Jag förstår inte.
När blev det såhär förvirrat och deprimerat med årstider?

Jag försöker ser ljuset i mörkret, men jag ser endast löv som faller och regn som öser ner. Och det här regnet är inte ens mysigt.

Nåja, jag får iaf trösta mig med att jag lilla ICA i byn har öppet 1,5 timme till så jag hinner ta mig den mil som det är in till byn och handla vinter godis.

Vi ses när jag vaknat upp ur min vinterdvala. Haha.
/ Fiie


Kommentarer
FotobyDenise [O R D & F O T O]

Hejsan!:)

Allt bra med dig?:D

Fin och väldigt bra skriven blogg du har;)(A)

Ha en bra kväll och kika gärna in på min lilla blogg och säg vad du tycker;)(A)

Kram Denise

2009-10-26 @ 19:37:31
URL: http://fotobydenise.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0