Spicy kasslergryta!

Awe, jag lyckades. Haha. Efter att ha släpat fötterna efter mig hela dagen blev jag tillslut så sjukt hungrig, och resultatet? JUMMMY!

Du behöver:
500 g kassler
Basmatiris
Paprika
Cocktailtomater
Turkisk yoghurt
(Eventuellt mjölk)
Chilipeppar
Paprikakrydda
Timjan
Solrosolja

Gör så här:

Skär kasslern i tärningar, stek i olja på medelhög värme - krydda med chili och paprikakrydda.
Koka upp vatten och tillsätt salt, häll i ris.
Skär grönsakerna och stek med kasslern, sänk till medelsvag värme.
Tillsätt yoghurten och eventuellt mjölk för att späda grytan.
Och den heter inte Spicy för inget, så snåla inte med kryddorna. Och om du vill, tillsätt färsk chili. ( Jag har inte orkat mig ner och köpa det bara )

Servera och toppa med Timjan.
Smaklig måltid!


/ Kocken


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0