Höstsallad med kokt kyckling.

OMG! Jag har just skapat ett mirakel, jag skämtar inte.
Ibland så får jag mina stunder och bara slänger ihop något av det jag har hemma, och ja, jag lyckas med det omöjliga. Jag är som ni alla vet en riktigt salladsälskare, och såhär efter sommaren brukar det vara rätt uttjatat med sallad, Men om man gör en sallad endast lämpad för hösttider, ja då tröttnar man aldrig. Jag gjorde en sådan idag, en sallad som spred glädje och fyllde mig med kärlek från topp till tå!

Till min Höstsallad behöver du:
Fetaost, riktigt, ca 1/3 del.
1(litet) äpple, gärna ett rött, så det inte blir surt!
Soltorkade tomater, ca 6 st.
½ Paprika, valfri färg.
½ Apelsin
Sockerärtor
Salt, peppar, solros olja samt lite olja ifrån dom soltorkade tomaterna.

Gör så här:
Börjar förstås  med att skära grönsakerna/frukterna, ta bort kärnor ifrån äpple och paprika.
Blanda allt Förutom apelsinen som du skall först riva skalet av sedan skära upp halva ( skal och resten av apelsinsaften används till kycklingen ), blanda sedan i apelsinen.
Salta, peppra och blanda alltihopa tillsammans med en skvätt av båda oljorna, smaka av då och då tills du får en jämn balans mellan alla grönsaker och frukter. Var försiktig med olja ifrån dom soltorkade tomaterna eftersom den är väldigt stark i smaken!

Koka kycklingen i saltat vatten tillsammans med skalet från en hel apelsin och saften från en halv, samt chilipeppar och timjan. Kycklingen skall koka minst 20 minuter för att den skall bli ordentligt kokt och mör!
Toppa med en näve pumpa och solros frön!

Kura nu ihop er ordentligt i tv soffan med tända ljus och ett stort glas isvatten! :)


Förlåt för en dålig bild, ljuset ville inte vara med mig idag!
Men, om ni inte genast ställer er i köket och gör denna maträtt så lovar jag att ni kommer ångra er!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0