Vad händer med vår TVvärld?

Jag har haft halva familjen på besök över natten, och imorse så skulle det såklart ses på barnprogram för lilla ängeln min. Och till min glädjande förvåning visades "Tillbaka till vintergatan", och detta program var ett av mina absoluta favorit program när jag var mindre. Fem fem, fem fem fem.. hihi, jag bara älskade det. Och jag kan lova att jag fylldes med precis samma sprudlande, förväntansfulla och nyfikna känslor idag.
Men.

Nu när det är tyst i lägenheten igen, jag tänder lite ljus och sätter mig med lill rödvinsglas för att kolla in kvällens utbud. NADA!. Jo.. Robinson Karibien.. ? What? Inte för att jag har något emot Paolo Roberto, i mean.. wow vilken snygging han är, fortfarande! Men.. vad är det för c program han får leda nu? Han har ju varit en enormt framgångsrik proffsboxare, och nu leder han ett skit program?

Jag har alltid varit den där ultimata dokusåpa och seriefreaket. Big Brother, Vita lögner, Skilda Världar, Nya tider, Tre Kronor, Beverly Hills 90210, OC, Grey´s Anatomy, Ugly Betty, Andra Avenyn.. ja, you name it. Jag har sett allt, och jag följer allt. Jag kan inte leva utan det. Men nu undrar jag. Vad har egentligen hänt med dagens TV samhälle?
Visst finns det uppenbarligen fortfarande bra på TV med tanke på de sista tre programmen jag nämnde.. men.

Jag menar, vad hände med Harald Trutiker (stavning!), eller kanske Robert Aschberg som ledde Robinson för några år sedan? Vad händer med Fångarna på Fortet och alla julkalendrar... sådant som jag saknar. Jag vill ha de tillbaka.
Det kanske känns lite dubbelmoraliskt att jag både vill ha tillbaka det gamla men ändå se det nya.. men så är det ju. Jag vill bara förmedla en åsikt och undran här.

Vad är det ni ser på, följer ni dagens dokusåpor?
Är Paradise Hotell bättre nu än förr? Kommer ni följa Big Brother om det dyker upp igen..
Och vad anser ni om Robinson Karibien?

/ Fiie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0