Tankar kring skolan.

Jag blandar ihop isotoper, psykologiska termer och marknadsföring. Jag pluggar på fel häfte till fel prov och jag vet knappt vilket datum det är längre.. Jag är illa ute känns det som.

Om ca 7,5 timme ska kemiuppgiften vara inlämnad, senast! Och imorn kommer det bli en stressdag utan dess like och jag kommer snart bryta ihop på grund av mina höga krav. Ibland är det jobbigt att vilja att allt skolarbete ska vara perfekt, och ibland är det en enorm fördel att besitta talangen att vara perfektionist.. tror jag? :)

Det har vart en fullspäckad helg här hos mig. Modevisning, ullared, skräckfilmsmys , plugg och en massa ekonomiångest. Jag funderar på en sak.. studenten. Det är ju inte konstigt att man dricker sprit och håller igång från tidig morgon till tidig morgon nästa dag, man lär ju var så utmattad och psykiskt trött så det finns liksom inget val än att festa. Och sen sova i flera veckor efteråt.. Jag ser framemot sömnen den 11 juni 2010. Förstå friheten i att kunna sova hur många timmar som helst, UTAN ångest eller stress? Det måste ju vara värt varenda liten svettdroppe, blodtår och skrivkramp som man fått stå ut med under alla dessa år i skolan, eller hur?

Nåja, det är som sagt några månader kvar till den där dagen, och just nu är det fokus på grundämnet Syre och praktisk marknadsföring som gäller.


Jag försöker övertala mig själv att se det positivt, man får äta godis när man pluggar. ( fast coca colan är avslagen och skit äcklig, men jag behöver socker för att inte somna! )

Jag gjorde ett tappert försök i att kl mig sött/rockigt/sexigt i fredags..
det gick hyfsat tills jag upptäckte att mina stövlar var grymt smutsiga och det förstörde hela grejen.
Haha.

Back to work babes.
/ Fiie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0