Fysiska småsår och tonnårstrots.

Halv åtta denna måndags kväll ligger jag i sängen och luktar bränt.
Har stekt kyckling och rostat pumpkärnor Samtidigt som jag fastnade i en intressant SMS konversation Vilket resulterade i att jag för första gången föll på bränna ner mitt kök. Därav den outhärdliga lukten av bränt matos.

Jag ligger och funderar på om jag borde plugga något. Jag vet att det är en massa prov och inlämningar som kommer upp dom närmsta veckorna och borde kanske sätta igång att plugga inför dessa. Men att jag har munsår och ont i halsen och fryser hindrar mig från att kunna koncentrera mig enbart på marknadsföring eller kemi.
Nej, jag stannar i sängen. Laddar ner en känslosam kärleksfilm och bäddar in mig i täcket och tycker synd om mig själv. Helt i onödan. Bara för att trotsa, precis som man gjorde när man var 14 och smygrökte. Haha, det var bra tider det. Nu finns det liksom ingen att trotsa förutom sig själv..

Men å andra sidan. Vid dessa tillfällen, när man känner sig ofräsch, småful och negativ är det så förbannat skönt att kunna stänga in sig i sin egen skit och bara vara negativ. Ingen mamma, ingen pojkvän eller något djur som man måste ta hänsyn till, vara trevlig mot och lyssna på. Nej jag kan sitta här hemma och strunta i alla människor och älska att jag får hata mig själv ifred! Fan så underbart.

Take care homies.
And don´t forget to love and respect your self, even when you are crap.
Peace sis  / Fiie




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0