Tonfisksallad á la sommar!




Jag har haft ett sug efter tonfisk i flera veckor nu, men av någon anledning har jag glömt det varje gång jag handlat, men idag så! Idag blev det tonfisksallad på riktigt somrigt vis, men enkelt. Nästan för enkelt, haha.
Jag behöver knappast förklara hur man gör denna sallad för det syns, och alla vet väl hur man gör en sallad! Right? ;)

Men, jag tänkte lära er ett knep.
Som jag skrev i ett annat inlägg ( läs. Räksallad! ) så är det mycket roligare att göra en sallad som ser bra ut, för man äter i första hand med ögonen! Min största talang inom matlagningen är dekorationen, uppläggningen.
Mat är konst, och jag älskar att fixa och trixa med snygga upplägg och hitta på nya sätt att servera samma måltid.
När ni gör en sallad, så var inte lat och bara ta standard grönsakerna, mixa med lite olika ifrån både frukt och grönt, men överdriv det inte.. allt passar inte ihop, tyvärr.

Jag brukar välja mellan frukter som äpple, kiwi och apelsin.
Idag blev det dock en lite vanligare sallad, men det bara för att jag sparar min frukt till ikväll ^^

Ha det roligt i köket, och hoppas maten smakar! Som den alltid gör ;)

/ Kocken!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0