Så slipper du sötsuget!

Ät var tredje timme, små portioner.. In my ASS!
Det funkar inte att hålla koll på klockan och stoppa i sig nötter, frukt eller russin var tredje timme, inte om man går i skolan och inte tillåts äta under lektionstid.

Men någorlunda bra är jag ändå på att äta rätt, och jag börjar minska mina portioner men äta desto mer frukt under dagen.Vilket man blir på så mycket bättre humör av att göra!
Men jag har ett STORT problem.
När jag har ätit speciellt efter middagen, så får jag ett sådant jäkla sug efter något, och på morgonen efter frukosten så vill jag ha något utöver frukosten. Och kvällen är värst, munnen vattnas och jag irrar runt som en tok och letar efter något med socker i..
Detta har jag kommit fram till har att göra med att jag rökt och snusat ganska mycket förut, och att den känslan sitter i fortfarande. Men jag behöver inte niktotin, eller godis. ( Förutom mörk choklad! )

Jag älskar choklad, och brukar ibland unna mig en riktigt mörk choklad bit i veckan, men det funkar ju inte att äta det varenda dag.. Så jag har kommit på lösningen.

Thé minskar sötsuget, och gör dig dessutom kissnödig så du får ut mycket vätska!
Jag älskar thé, det är något som jag aldrig skulle vilja leva utan.
Och vindruvor, det är underskattat. Mycket underbar frukt!

Så istället för en kaffe och cigg efter maten, eller på kvällskvisten.
Så njuter jag av en kopp nyttigt thé och vindruvor, är inte det en helt underbar lösning?
Nu jublar kostexperten inom mig av lycka, haha! =)

Så här ser det alltså ut när jag dämpar sötsuget en vardagskväll.



Kommentarer
EmmaGumman

hihi jo de e ok å du ska inte anmäla de stumpan ;)

föresten så gick det jätte bra idag- jag hade ju halkkörning! :D

puss på dig gumman<3

2009-05-18 @ 21:04:15
URL: http://emmagumman.webblogg.se/
mica

skitbra idé! har samma problem, jag snusar en dosa om dagen... ska testa redan idag!

2009-05-19 @ 11:50:15
URL: http://micaelabystrom.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0