Kycklinglasange med gorgonzola och fetaost sås!

Då har jag kokat ihop ett nytt recept, som kanske är det godaste jag ätit i hela mitt liv!
Jag älskar pasta, och lasange är bland det godaste jag vet att äta.
Och så tänkte jag igår, när jag skulle bjuda Emma på mat, att varför inte göra något med kyckling.
Och gorgonzola är väl den godaste osten att äta till kyckling? :)
Så det blev en helt fantastisk kycklinglasange med gorgonzola och fetaost sås.

Du behöver( för 2-3 personer! ):
2 kycklingfiléer.
Lasangeplattor.
1 paket gorgonzola
½ paket äkta grekisk fetaost.
Matlagningsgrädde, 3 dl.
Salt, peppar, timjan.
Solrosilja
Cocktailtomater

Sidsallad.
Fin blandsallad.
Majs
2 cocktailtomater att garnera med.

Gör så här:
Börja med att skära kycklingen i  tunna skivor, delade på mitten.
Stek dom sedan i oljan på medel-hög värme i ca 10 minuter på vardera sida.
Häll i lite ( ca en halv dl )matlagningsgrädde och låt det sjuda till en gryta.

Såsen:
Skär osten i mindre bitar för att lättare röra om
Gorgonzolan skall smältas till en sås i en panna tillsammans med fetaosten och matlagningsgrädden.
Det skall kokas till en slät sås och det är viktigt att den rörs om ofta så det inte bränns vid!

Lasangen:
Använd en ugnsform, en passande till lasange.
Lägg lasangeplattor i botten, beroende på formen varierar antalet.
Sprid sedan ut kycklingen på plattorna och häll sås ovanpå.
Fortsätt sedan så, med lager av lasngeplattor, kyckling och gorgonzola/fetaost sås.

Servera med salladen på sidan, och njut.

Om det är några frågor, är det bara att höra av sig. ( Det är inte så jäkla lätt att förklara ett så avancerat recept, haha! )





Smaklig måltid / Kocken






Kommentarer
EmmaGumman

Det var mycket gott kocken:D

Tack för allt igår gumman<3

2009-05-17 @ 21:02:36
URL: http://emmagumman.webblogg.se/
Jenny

Det såg gott ut :)

2009-05-18 @ 08:42:01
URL: http://nyfiknafisen.blogg.se/
Sanna

Såg väldigt gott ut... får nog ta o prova detta =)

2009-05-18 @ 13:18:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0