Vårkänslor och MVG!

Hallå!
Vad jag hatar att denna dag börjar lida mot kväll, för jag tycker verkligen om denna tisdag!
Jag vaknade imorse, och vara bara så trött och ledsen att jag nästan inte gick till skolan. Men vilken tur att jag ändrade mig i sista minut.! Jag hade tänkt att vara så smart och klämma in en powerwalk imorse, men det ville sig inte. Självdisciplin Sofie!
Men jag hann iaf iväg till skolan för 2 timmars näthandel och Svenska B.
Nu märks det att man lever kan jag lova, det är bara för mycke att göra egentligen i skolan, och det som verkligen är dåligt är tidsbristen. Enligt lärarna har vi sååååå bra med tid att göra uppgifterna, men 1 vecka för en hemtenta på 6 olika texter och säkerligen 50 frågor att besvara, det är INTE bra med tid.. Så, ja. Skolan kanske inte är så bra som jag påstod i min topplistan.. Eller jo, nu får vi inte vara såna, för visst lär man sig mycket bra också (?)

Efter skolan drog vi ett gäng och tog en fika på älskade Espresso House, men till slut var det bara jag och Ida kvar, så vi satt där och planerade allt roligt vi ska göra under lovet hemma i Norrland. :) Det kommer bli så sjukt mysigt att ha få åka upp med henne och bara umgås med min familj och bara vi två! Det ser jag verkligen framemot må jag säga.

Nu sitter jag här och måste verkligen börja med skolarbetet och laga mig lite käk. Solen lyser så otroligt underbart, och vårkänslorna börja smyga sig på nu, vilket jag blir så glad för. Nu är jag trött på det gråa och trista som kallas vinter här  nere. Klockan är snart 18.00 och det är ljust ute, vilket är helt fantastiskt! :) Så jag känner mig nästan mer tvungen att ta en jogging tur än att sätta mig här och plugga, haha. ( undanflykter till max! )
Nu får gärna våren stanna tills efter påsklovet också, för jag kommer vara riktigt less på snö när jag är tillbaka i april. Haha! :)

Nu till dagens absoluta höjdpunkt. Jag fick MVG på min krönika, ni vet den som jag jobbade så hårt på för några veckor sedan. Det är så sjukt härligt att få tillbaka ett arbete som man jobbat hårt på och när man ser att det har lönat sig. Så nu kommer jag definitivt publicera den här på bloggen så alla kan läsa den, för den är så sjukt bra! Nästan så jag funderar på att skicka in den till metro eller annan tidning? :)

Nej, nu blev det ett väldigt långt inlägg, men jag kör allt i ett liksom.
( Frida, ditt inlägg med en sammanfattning av detta kommer att komma, jag lovar! )

Nu hoppas jag att ni njuter av denna tisdag lika mycket som jag och har det riktigt skönt ikväll!
Puss & Kram / Fiie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0