Topplistan 15/3 -09

Som utlovat, här är veckans topplista. Ämnet för vecka 11 är : 5 positiva saker med att gå i skolan.
Det finns faktiskt en hel del bra saker med skoltiden!

  1. Men det absolut bästa med skolan är nog vetskapen om att du har någonstans att gå 5 av 7 dagar i veckan. Du behöver inte oroa dig för att få sparken eller bli av din plats, och du får ju faktiskt otroliga chanser att utvecklas som individ och människa. Jag har nog aldrig varit så stolt över mig själv som jag är just nu när jag går 2:a året i gymnasiet och vet att jag har 1,5 år kvar på denna underbara skola med helt fantastiska personer!
  2. Om man nu får arbeta med det man verkligen vill efter gymnasiet eller högskolan så ska man ha riktigt tur och lycka. Men när du söker gymnasieskola så vet du ju att du kan verkligen gå den linje du vill ska lägga grunden för din framtid, vilket är så bra! Jag är verkligen glad att det finns idrottsgymnasium, det lyfter upp energin till att plugga till enorma höjder!
  3. Vännerna, tryggheten och gemenskapen. Har man tur så får man uppleva det underbara med att ha vänner på skolan, och för min del kom det inte fören i gymnasiet, men det är så otroligt mycke lättare och roligare att gå till skolan och få umgås med vännerna!
  4. Nog för att det är mycket plugg, men det lönar sig i längden, för när man får ett betyg efter att ha pluggat riktigt hårt till ett prov, den känslan när läraren ler och säger : " det där gick ju riktigt bra " är inte den bara så jädra skön? Jag vet att man kan få mycket feedback och så på en arbetsplats, men jag vet också att jag kommer sakna att få betyg och ha mentors samtal.
  5. Sovmorgnar, sluta tidigare eller inställda lektioner. Allt det där försvinner ju i arbetslivet, och det är faktiskt en liten frihet med skolan på det sättet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0