Jag måste få ta del av debatten!

Jag vet inte alls vars jag ska börja, för jag har haft en otroligt rolig helg hitintills iaf.
Igår vara bara en skrattsam och lugn fredag med fika och Let´s Dance :)
Idag har jag varit på spa och ikväll blir det bio :) Helt fantastiskt!

Men det bryr sig ingen om, för jag har något helt annat att skriva om idag. Något som jag verkligen stör mig på.
Och det är såklart allas våran bloggdrottning blondinbella.
Jag tror jag både hissat och dissat henne i min blogg ett antal gånger, och nu kommer det igen.

Jag läste i tidningen idag om att hon varit i tårar efter Le´s Dance, vilket måste varit henne absolut största mål, att hamna på löpet med rubriken " blondinbella i tårar.. " och nu fick hon det. För tydligen är det synd om henne, den lilla stackars prinsessan har blivit nedtrampad av både Carolina Gynning och Katrin (Zyotomierska) på grund av att hon äter för mycket och är för fet (!) Men hallå ? Jisses vad det är krav på en människa. Jag håller med Katrin i hennes uttalande om att blondinbella ska vara en sådan bra förebild men att hon är den som på kortast möjliga tid gjort en total makeover på sig själv. Tandblekning för tusenlappar, soltanning och dyra träningspass. Men jag skulle nog gjort samma sak om jag haft dom pengarna hon har. För sedan många år tillbaka har allting handlar om de allra dyraste märkena på både kläder, skor och annat och hur skall man se ut ? Oroligt smal och tillgjord. Ibland gör det mig förbannad att jag mår så förbannat dåligt över att jag själv bär på några kilon för mycket eller att jag hoppar över träningen en dag för att bara ligga hemma och slappa med glass. För vad spelar det för roll? Om nu bloindinbella som har vad jag sett iaf en helt okej kropp, visst solar hon sig för brun och har för blont hår, men hon ser ut så. Och om jag nu ser ut som jag gör, och tänk om jag då skulle komma ut i kändisvärlden? Herregud jag skulle ju bli hatad som fasiken! Jisses.
Om blondinbella skulle hållit sig till att vara bara politik och jurist bella som hon kallar för den " tråkiga bella" istället för att flänga runt på stan och shoppa i dyra pälsar och dricka oerhörda mängder alkohol på kändisfesterna, så vem skulle då älska henne? Ingen! För vi gillar en kändis för att dom framställs som så oerhört korkade i media. Carolina Gynning har jag älskar från dag ett hon klev in i BB huset, sikken brutta. Men nu börjar jag ändå tröttna lite när jag ser vad hon läser, delvis tycker jag det är rätt det hon uttalar sig om jag kan ändå inte hålla med om det. För hon själv har varit likadan, opererat både det ena och andra, botox och timmtals med onyttig mat och hård träning säkert. Varför ger sig inte media på någon som tex Elizabeth Höglund för att hon inte ser ut som den där "knip tanten Suzzane någonting"? Det vore väl lika rättvist tycker jag.
Blondinbella få fortsätta dansa en vecka till iaf och hon kommer fortsätta få sina löpsedlar också. Precis som hon alltid drömt om, att bli en hatälskad kändis som lyckats ta sig fram i den stora världen med hjälp av en rik farsa och ett politisktintresse som utgör ca 10 % av hennes blogg idag, resten är bara trist, eller nej vänta, det är ju när hon skriver om politik vi suckar och inte tvärtom. Tur att inte förken Gynning eller någon annan får för sig att bli insatt i politik. För se bara på Rosing, hon blev ju utsparkad på en gång därifrån. Lyckat, eller inte!

Ha en underbart go lördag kväll.
Och missa inte Topplistan! imorgon. :)

Puss och Kram / Fiie



Kommentarer
Helena

Åååh spa. :)

2009-01-19 @ 09:33:30
URL: http://frokenfjaras.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0