Topplistan 15/2

Idag har jag en lite annorlunda topp 5 lista. Eftersom det har varit lov för min del denna vecka så känns det som mest angeläget att ranka veckans topplista efter det. Men, jag har inte bara positivt eller negativt, jag har båda!
Det blir 3 + och 2 - idag.
Spännande? Ohja!

Börjar med de två minusen, dvs det som är negativt med lovet.

1. Den där tiden till att plugga finns ju liksom inte egentligen, det är ju så mycket annat man hellre vill göra. Tyävrr..
2. Ångest, panik, stress.. Ja, dom där känslorna som kommer sista dagen på lovet. Varför pluggade jag inte mer, varför gick jag inte upp tidigare och tränade, varför sov jag bort hela lovet? Varför, varför..
Men det finns mer bra än dåligt!

1. Sova, sova, sova, sova.. ja, du hajar va?
2. Den där stressen på morgonen, finns det något värre? Nu slipper jag den i en hel vecka! Kliva upp när jag vaknar och bara njuta av vad dagen har att erbjuda. Frihet!
3. Nu finns tiden till att göra allt det där som du annars inte hinner. Långa promenader i förmiddagssolen, plugga lite extra inför provet, fika hela dagarna med kompisarna och bara njuta. Gör precis vad du vill, det är lov det.

Ja, som ni märker är min mening delad om lov. Men det är faktiskt så himla behövligt!
Jag spenderar min sista dag på lovet bakfull i soffan med snyftare och (skolböcker).

På återseende om en vecka med en ny och färsk topplista, såklart!
Hejsvejs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0