Nej, jag ger mig inte.

Det är upp och ner. Hit och dit. Fram och tillbaka igen.
Life goes round and round.
En oänlig tidsmaskin som förlyttar mig efter mina önskemål och drömmar
Ibland stannar jag upp och faktiskt lever en dag eller två på samma ställe.
Men sen får det räcka, sedan blir jag rastlös och måste vidare.
Jag möblerar om i mitt liv som jag gör i min lägenhet.
Jag hoppar från ett förhållande till ett annat.
Jag skapar mig den erfarenhet jag känner att jag behöver.
Jag åker dit jag vet att min lycka finns..
Ibland flyr jag fältet, breder ut mina osynliga ängla vingar och bara drar.

Men snart är det nog. Om bara ett litet tag brister jag ut i skrattande tårar och får nog av mitt ständiga flxande hit och dit.
Jag skapar mig en väg som jag vill gå, en egen väg och ett eget liv.

För jag vet att en dag finner jag mig till ro.
Men jag ger mig inte.
Jag gömmer inte undan mina problem och jag flyr inte ifrån det som är tufft.
Erfarenhet är nyckelordet till livet och jag ger mig inte förens jag får den erfarenhet jag vill ha.

Jag ger mig inte, nej jag ger mig inte fören Du är min och du älskar mig.
Jag ger mig inte fören jag har mitt hus på Rivieran och alla mina älskade barn.
Jag ger mig inte fören jag är snygg och framgångsrik.
Jag ger mig inte, nej jag ger mig inte fören jag är lycklig.
Jag ger mig inte fören jag fått ordning på mitt liv.
Jag ger mig inte fören Ni ger er.

Hör du det?
Jag ger mig inte helt enkelt.

/ Fiie


Kommentarer
Fredde

Livet är inte till för att gå på en dans. Jag tror man måste härdas lite för att komma någon vart. Det bästa är att du inte ger dig, och jag vet att du snart kommer finna lycka och kärlek. Huset på Rivieran kan dock vara ganska många år bort?

Föresten tror jag det är bra att fly ifrån vardagen i vissa fall, men man ska inte göra det varje dag. ;)



Kram

2009-02-04 @ 21:57:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0