Kyckling är favoriten!

Kommer upp med ett recpet som fick bli dagens måltid!
Jag är en riktig kyckling frossare och tur är väl det. Med kyckling kan man göra så otroligt mycke goda och enkla ( och svårare ) recept och ändå veta att man får i sig oändligt med proteiner och nyttiga fetter.

Idag kokade jag upp kyckling och lite grönsaker på inte ens 10 minuter..
Så jag delar med mig av det recpetet, om man nu ens kan kalla det recpet eftersom detta kan väl alla ? :)
Iaf..

Du behöver: (till 1 person!)
1 tinad kycklingfilé.
wokade grönsaker, såsom majs, brocoli, palsternacka, morot etc.
2 vitlöksklyfotor
4 halvstora cocktailtomater
Salt, peppar, timjan och curry.
Solrosolja

Så här enkelt är det!
Skär kyckling i mindre skrivor/bitar
Gör en "marinad" med olja och kryddorna ( men ta inte för mycke kryddor bara, var sparsam med det! )
Koka sedan upp kycklingen i en kastrull med vatten och viktlöks klyfotorna på hög nivå och låt det koka ca 5-7 minuter.
Kolla av kycklinge i mellan åt så den varken blir överkokt eller för lite kokad.
Daxs för grönsakerna att kokas tillsammans med kyckling och detta görs några minuter bara, det får inte bli för kokta för då är det inte gott!
Sista med inte minst kan du kasta i tomaterna i 0,5-1 minuter så det blir varma och mjuka. ( ska vara lätt spruckna på skalet )
Häll sedan av vattnet och lägg upp fint på ett fat. :)

Jag erkänner att jag är en dålig fotograf och måste köpa mig en kamera så ni lättare kan se och förstå mina fantastiskt goda och nyttiga recept. Men nästa månad, då lovar jag att jag har köpt en kamera och då kommer även andra fina bilder komma upp i bloggen, jag lovar!

Njut nu av en måltid som gör dig pigg och glad.
Jag älskade receptet, så hoppas även du gör det. Yammiejammie. =)

/ Kocken
 


Kommentarer
Fredde

Du gör mig hungrig. ;) Tur för dig att du inte har en kamera, jag vet inte vad jag hade gjort om jag sett bilder på den här rätten, ätit upp skärmen?

Kram

2009-02-13 @ 17:39:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0