Kärleken tar aldrig slut.


"Jag vill leva alla dagar på jorden med dig och om jorden går under vill jag hålla din hand och starta nästa liv med dig"
" Jag älskar dig tills döden skiljer oss åt och oändligt mycket efter det för inte ens döden kan skilja oss åt"
" Du är det bästa som finns. Din kropp, din insida ditt hjärta.. Jag älskar dig!"
" Jag älskar dig hjärtat, genom allt."

Jag önskar att jag fick höra dom meningarna, dom orden. Att jag fick se dina läppar säga det igen och att du värmde min själ på det obeskrivliga sätt som du alltid brukade göra..

Kärleken ifrån en man som berört mitt hjärta, som levt i mitt liv som en del av mig. Kärleken som var så äkta och som aldrig någonsin skulle ta slut. Kärleken som faktiskt tog slut.. Eller ?
Inte för mig.
Det gör den aldrig.
När jag väl öppnar mitt hjärta och mitt liv, när jag väl klär av mig naken och släpper in en människa bakom min mur av stål och sten. När jag säger till en människa, man eller kvinna, ung eller gammal, när jag säger " Jag älskar dig!" Då slutar jag aldrig. Nej, aldrig. Det är så jävla svårt för mig egentligen, för ibland så verkligen vill jag. Ibland, i vissa fall då jag älskat någon så obeskrivligt mycket så vill jag sluta. När vänskapen inte längre finns där och när killen som var det vackraste som jag någonsin skådat och när jag bara vill sluta älska.
En gång, eller kanske två gånger har jag lyckats. "Jag kan inte längre älska dig", har jag sagt. Och visst, jag slutade älska så högt och slutade finnas där som förut, men det där runt om kring. Alla minnen, alla känslor och allt som fanns där det slutar aldrig leva kvar. Jag älskar fortfarande, jag lever fortfarande kvar och jag finns fortfarande här för Dig.

Jag bär med mig all kärlek. All kärlek jag hatar och all kärlek jag älskar, jag bär med mig all kärlek till mig egen grav.
Har ibland försökt begrava den för sig, men då har en del av mig följt efter. Mitt hjärta blir mindre och mindre och jag bygger bara upp min mur ännu högre. Det funkar inte. Jag måste ju fortsätta vara hel och gå vidare.
Och för att göra det måste jag bära med mig all den kärlek jag kännt och som jag givit bort.

Kärleken tar aldrig slut. Aldrig!

Your on my heart just like a tattoo
- Det är faktiskt så.

/ Fiie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0