En ny dag nalkas..

Men för mig innebär det inte lycka. Nejnejnejnej.

Jag ville upp imorse. Solen väckte mig klockan 08:00 och jag ville upp. Ut i solen, springa en mil eller två och njuta av friheten. Men jag låg livlös kvar i sängen fram till nu. Inte ett enda ben i min kropp är igång idag. Hjärtat som ska pumpa blod till resterande delar har lagt av. Det slår inte längre. Mina ögon som brukar tindra av glädje eller gråta av sorg stå nu stilla utan att ens blinka. Magen som brukar kurra av hunger har inte ens druckit vatten ännu.
Den enda del som fortfarande har liv i sig är fingrarna. De skriver som om det inte fanns någon morgon dag. Eller kanske skriver dom just för att det inte finns det? Kanske vet dom att skriver vi inte nu så kommer vi aldrig mer få skriva..
Nej, det finns en morgon dag även för mig. Fast jag måste säga att den känns lång långt långt bort nu.
Jag befinner mig i oändlighetens tunnel. Utan att varken springa eller gå, för det finns ingen ände. Så vad är då meningen med att slösa energi på att jaga och leta?

Jag måste upp, tänkte jag när klockan slog 12.00 på dagen. Jag måste upp för snart kommer ju brudarna.
Jag måste duscha, äta och jag måste verkligen diska upp efter igår.
Men låg kvar. Nu tvingade jag mig själv upp ur sängen. Jag är iaf uppe, men sen då?
Jag har ca 1,5 timme på mig att bli klar för en hel dag på stan med vännerna. Men hur ska jag orka? Hur ska jag hinna?
Jag vill sova. Det är sportlov, kan jag inte snälla bara få sova bort min sorg och ensamhet? Det är inte meningen att man ska ha måsten på ett lov ifrån dom. Varför måste jag då ha måsten?

Jag måste diska, städa, bädda sängen. Jag måste plugga, träna, arbeta. Jag måste duscha, raka benen, sminka mig och tvätta håret. Jag måste blogga.
Jag måste göra mina vardagssysslor. Jag måste allt det som jag måste varenda dag.

Men idag tar jag ledigt. Idag så måste jag bara vara glad och umgås med mina vänner. Me det är faktiskt inte så bara för mig.. det är även det ett måste. Fast det är ett bra måste. Ett måste som jag älskar!

En ny dag nalkas, vare sig jag vill det eller inte så är det en ny och frisk dag med en massa liv i sig.
Så pallra ditt feta arsle ur stolen nu och ta del av det underbara ting som kallas för livet!


Puss / Fiie



Kommentarer
evelina

och du hänger stadigt i min, året om =)

2009-02-12 @ 13:33:41
URL: http://[email protected]


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0