Dessa förbannade räkningar.

Alltså, nej. Det är inte positivt att bo ensam!
När jag minst anar det, när jag tycker att " ja nu är allt betalt och jag kan bara roa mig för resten av pengarna " då, ja då kommer den förbannade elräkningen eller något annat svin tråkigt!
Jag får aldrig rolig post, har aldrig fått i hela mitt liv nästa. Men nu dimper det ner ett brev eller två i veckan och jag blir lika exalterad varenda gång, men icke. Nej det är bara skit. SKIT som jag får på posten.

Denna månad var det den där förbannade elräkningen som kom. Och det är inte små summor dom kräver av mig heller. Nej då.. Jag som tycker jag är så duktig på att vara försiktig med lampor och går hellre runt i bäcksvarta mörkret än att slösa på elen. Men nej, jag ska tydligen inte ens få koka té nu längre känns det som.
693 SEK begär E.ON ifrån mig.. det är nästan lika mycket som mitt månadskort kostar var 30 dag.. Det är ju för fasiken hela mitt CSN bidrag nästan. Det är sjuktligt sjukt!

En sak är säker, jag ska stadga min ekonomiska kris. Jag ska bli ekonimiskt oberoende innan detta året är slut. Och jag vet precis hur jag ska göra det.  Nej, nej nej och åter nej. Jag kommer inte kunna det, jag kommer fortsätta som en studerande student som lever på hoppet. Ja, precis. Hoppet är det enda som finns kvar av mig just nu.

Som tur är ska inte den förbannade räkningen betalas fören nästa månad så jag spar dom där pengarna tills då, och nu tänker jag iställer roa mig och köpa mig ett par snygga stövlar till våren, yes. JA. Shopping Sofie är tillbaka.. Eller icke alls.

Men seriöst, jag hatar denna delen av att vara en mogen och självständig kvinna. Det är nu jag vill krypa tillbaka till mamma och bli 5 år gammal igen och få allt jag pekar på.
- Money, money money.

/ Fiie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0