Alla Hjärtans Dag.

Men betoning på hjärtat!

Jag har delade tankar om denna dagen.
Brukar kasta bort den på dyra presenter och kärlek till min älskade denna dag och alltid glömma bort dom runt om kring mig. Jag har i tidigare inlägg sagt att detta är första gången som jag är singel och ensam. Det kanske är lite lögn iofs, eftersom jag säkert varit singel när jag var ung. Jag hade planerat att ta denna dagen till en Sofie dag med mig själv. Men så kom jag på, att Nej. Idag ska jag roa mig istället för att sitta hemma och vara ledsen över att jag varken får choklad eller dyra presenter! Idag ska jag göra det jag borde göra oftare men inte riktigt har tid till.

Jag ska skicka ett sms eller ringa dom som stöttat mig, älskat mig och funnits där för mig som vänner genom alla svåra tider och år. Och så ska jag ringa mina släktingar och säga att jag faktiskt lever och tänker på dom.
Jag ska visa en speciell uppskattning idag.
Jag ska tänka på min älskade morbror som dog i oktober 2007. Jag ska be för honom och säga att varenda dag utan honom är ett helvete. "Jag saknar dig morbror" ska jag säga!
Idag tar jag även tid till att tänka på dom som faktiskt lämnat min sida och försvunnit ur mitt liv genom åren som gott.
Jag skapar en plats för er i mitt hjärta idag, och där bevarar jag minnen och kärlek.
Jag tänker extra på förhållanden och realtioner som inte fungerat riktigt och förlorad vänskap.

Hjärtat är större än man tror.  Varenda gång man tror sig förlorat någon pojkvänn eller nära vän, och hur många gånger man är ska behöva limma ihop sitt eget hjärta och badda sprucka sår i själen så spelar det ingen roll. För kärleken  till dom som alltid finns kvar är större än allt annat.
Idag står faktiskt du själv i centrum och denna dagen handlar om Dig och dom som älskar dig.

Det är egentligen bättre att vara "singel" som det så fint kallas, än att ha ett förhållande. För dom där relationerna skiter sig oftast ändå tids nog, och då sitter man där och tycker synd om sig själv.
Det är bortkasstad tid och energi.
Jag uppmanar Alla, vare sig du är gift, singel, ensamstående, gammal eller ung. Alla som lever idag.
Fan, ta hand om er själv. Ta vara på det som finns runtomkring dig i det långa loppet.
Visa dig stark och stolt.

Jag önskar alla en otroligt mysig kväll.
Imorgon är den ändå över, men kärleken finns fortfarande kvar där.
Din familj, släkt och vänner älskar dig lika mycket idag som igår som imorgon!

Jag är 90 mil ifrån min familj, jag är 5 mil ifrån mina vänner och tusentals mil ifrån mig själv.
Och det sörjer jag, men jag deppar inte ihop och kryper under täcket för det.
Jag ska ut och ha en rolig kväll på krogen och sedan ska jag gå hem och sova en underbar nattssömn och bara drömma om att få komma hem till mamma och mina änglar till syskon.
Jag ska ha den där Sofie dagen, men jag ska dela med mig av den till dom som älskar mig.
Jag älskar er också!

Familjen, släkten, klassen och alla lärare på skolan, arbetskamraterna, vännerna i norrland och vännerna i göteborg.
Alla som trycker in sig i mitt hjärta, alla som finns med mig varenda dag i mitt liv.
Det är för er jag andas, och jag andas för er.



Kärlek och värme!

/ Sofie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0