one year ago.

Smärta.
Depression.
Ångest.
Ensamhet.
Sår.
Livlöshet.
Knark.
Sex.
Övervikt.
Fyllor. Spyor.
Ambulansåkande.
Förlorade relationer.
Vunna relationer.
Bra betyg i skolan.
Dåliga betyg i skolan.
Styrka.
Vilja.
Mod.
Kärlek.
Hat.
Tårar. Mängder av tårar.


För ett år sedan skadades jag.
Mitt liv radades samman och jag förlorade all min kontroll.
Jag kunde inte styra över mig själv, min vilja eller mitt liv.
Men idag. Ett år senare har jag lyckats återta kontrollen.
Nog för att jag fortfarande faller djupt ner i depression, går in i väggen och får självmordstankar.
Men jag överlever. Och det är det enda som betyder något för mig.

Jag kommer säkert gråta. Kanske super jag skallen av mig. Kanske måste jag ringa en ambulans och läggas in på akuten. Kanske sover jag bort all smärta, allt negativt. Drömmer en bra dröm och vaknar imorgon med styrka och ett leende i kroppen.
Jag vet inte. Jag har ingen aning om hur denna dagen påverkar mig. Kanske bra. Kanske dåligt.

En sak vet jag säkert. Och det är att jag överlevt.
Och jag kommer fortsätta kämpa.
För NI mår 10 gånger värre idag än för ett år sedan.
Det vet jag.

/ Sofie



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0