Säger god natt med mat!

Snodde ihop en liten kycklinggryta som kom att smaka helt jäkla amazingingli ( haha ) gott!

Receptet är lika enkelt som det ser ut och är baserat på kycklingfiléer och grönsaker.
Såsen är endast lite olja och turkisk yoghurt.
Jag är lite lat och skriver inget invecklat recept, däremot tänker jag poängtera det som gör att denna variant av mina alla kycklinggrytor är av högra kvalité!
Jag stekte nämligen kyckling på väldigt Svag värme i mycket solrosolja under ca 20-25 minuter så att kycklingköttet blev ordentligt "kokt" och mört. Sedan lät jag grönsakerna blandas i och kokas/stekas innan jag rörde i den turkiska yoghurten.
Krydda med mycket Timjan för att få en kunglig smak.

Jag serverade maträtten med lite vanlig isbergssallad och fetaost, jag garnerade sedan vackert med att droppa vanlig soya runt maten. Elegant, inte sant? :)


Livfullt, smakfullt och vackert!

Smaklig måltid!
/ Kocken


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0