Pasta med skagenröra.

Jag slängde ihop något av lite rester jag hade hemma, och resultatet blev något som jag bara måste skriva upp och visa er.
Det smakade som en god natts sömn, det vill säga helt underbart. Jag blev arg när tallriken var tom, så gott var det!

Detta är vad du behöver:


Koka pastan enligt anvisningarna. (" Vanlig" pasta går bra att använda men jag ville experimentera med smakerna, och det blev riktigt bra! )
För en person använde jag mig av en halvburk Hemköps ( Icas går väl också an.. ) skagenröra. Jag blandade ut den med 1,5 matsked Turkisk Yoghurt för att det inte skulle bli en sådan intensiv smak och sedan är skagenröra väldigt salt och jag hatar sådant som smakar salt.

Så här ser det färdiga resultatet ut :)



Servera med oliver, cocktailtomater och toppa med Timjan.
Ett litet glas vitt, torrt vin är att rekommendera till rätten!

Smaklig måltid
/Kocken


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0