Jag vill ha min saga med lyckligt slut.

Jag vaknade upp imorse och var skräckslagen.
Varför förstör jag?
Varför kan jag aldrig lära mig?
Jag gör misstagen om och om och om igen tills jag en dag slutar.
Och gör nya misstag om och om och om igen.
And so it goes. On and on.

Jag önskar mig en bok i present.
En skinande bok med 1 sida, en mening.
Och så levde dom lyckliga i alla sina dagar.
Jag önskar mig mitt liv i en bok.
Jag önskar mig ett lyckligt slut på att den smärta jag känner inombords.

Att hoppa. Att sväva på dom vackra rosa molnen.
Det är min dröm.
Det är en sjuk dröm, det är en dröm som aldrig slår in.

För jag vill ha min lyckliga saga. Min berättelse med ett glädjande slut.
Jag vill ha den obeskrivliga kärleken som uppstår mellan Shrek och hans Fiona.
Jag vill ha lika mycket pengar som Joakim Von Anka äger.
Jag vill vara vacker som lilla sjöjungfrun.
Jag vill bli kysst av den trogne och modige prinsen.
Jag vill ha den lycka som beskrivs i alla dessa otroliga sagor.

Kan du ge mig det?
Kan jag skapa mig det på egen hand?

En sak är säker.
På min grav ska det stå skrivet i guld:

" Den bedårande ängeln övervann rädslan och fann rosa moln.
Här vilar nu prinsessan Sofie med sitt sagolikt lyckliga slut. "



/ Fiie.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0