En (God) variant på Lasange.

När jag har en bra dag, då har jag en BRA dag.
Idag var jag så sugen på lasagne, men jag orkade verkligen inte hålla på jävlas med ugnen, så jag gjorde en simpel variant på lasagne, eftersom jag inte hade vanlig pasta heller.

Du behöver:
Köttfärs
Krossade tomater ( smak av örter )
Fetaost
Lasagne plattor
Salt, peppar och solrosolja.

Gör så här:
Stek upp färsen på hög värme i lite solrosolja och koka samtidigt upp vatten till lasagne plattorna.
Krydda köttfärsen med salt och peppar och blanda sedan i ett paket krossade tomater.
Låt sjuda i några minuter på svag värme medan du bryter lasagne plattorna i mindra bitar och kokar upp dom i saltat vatten ca 3-5 minuter.
När du sedan hällt bort allt vatten ifrån lasagne plattorna blandar du i tärnad fetaost, efter egen dosering.

Varva sedan lasange med köttfärsen och servera med rostat bröd och fetaost på toppen.



Det är så enkelt, och så gott. Och för ett nyttigare val så byt bara ut mot fullkorns lasagne och skippa brödet!
Smaklig måltid!

/ Kocken





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0