Meteorologerna är dom enda som får betalt för att ljuga!

Godkväll!
Fy sjutton vilken härlig söndag jag har haft. Den har varit så lugn och ostressad, en riktig söndag som jag vill ha det. Osminkad och onyttig. Ja, jag köpte den där förbannad Ben and Jerrysen, men det var den sista för 2 månader framåt.. hoppas jag :o ;)

Vädret var ju sisådär som sagt, blåsigt men soligt. Och imorn ska det tydligen bli likadant om inte kallare. Men hallå, vad kan dom där förbannade väder gudarna? Jag kan se på nyheterna, men när vädret kommer då byter jag eller gör något annat, jag tycker det är så meningslöst med vädret. Ibland, ja någon gång på sommaren kan jag titta bara för sakens skull, men oftast så är det bara struntprat ändå. Min älskade bror sa en gång " Ja, meteorologerna är nog dom enda som får betalt och behålla jobbet för att ljuga" och lillasyster Sofie instämmer där. Jag brukar vakna upp och kolla ut genom fönstret, och sen bestämma dagens planer och klädsel. Att lita på dom är ju som att tro på Gud, när jag ser bevis så kan jag börja fundera på existensen

Nej, nog pratat om väder och vind.
Nu ska jag fortsätta se på Van Veeteren och sen ska jag sova!

Tack Anna för kommentaren, det glädjer mig ;)

Puss o God natt!
/ Fiie


Kommentarer
Jokk

Du glömde bort att politikerna får betalt för att ljuga med ;b

2009-04-20 @ 12:49:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0