Lyckan kommer, lyckan går..

..men tryggheten den består!

Det har varit en lugn och skön dag här i sörle/mjällom/norrfällsviken.
Plugg, mys och snöbollskrig med systrarna ute och sen klättring med Tina. :)
Jag har sorgligt nog släpat runt på en jädra migrän och spänningar i nacke och axlar så mitt humör har inte varit på topp precis, men som tur är så kan jag dölja allt med mitt vackra leende. Haha!

Nu har hela huset somna och jag är den enda som är vaken, ja för till och med Ida somnade.
Jag hörde att det vankas fest nästa helg, Kramm ska tydligen köra vilket jag uppskattar.. Jag har dock sagt att när jag var där på annandag jul var det min första och enda gång, men jag tror jag bryter det för jag är riktigt sugen på att visa byn hur man festar på riktigt! ;)

Mina tankar dom snurrar på som vanligt och det ändras inte bara för att jag är omringad av nära och kära. Det finns så jädra mycket som jag behöver sortera och radera i både hjärna och hjärta, men det står ganska stilla och går tungt framåt nu. Försöker ändå göra mitt bästa för att strunta i tårar, minnen eller panik-ångest under denna vecka eftersom jag inte ser någon anledning till att må dåligt, tyvärr så samarbetar jag inte bra med mina tankar och känslor och det är alltid min inre röst som styr, ni vet den där lilla djävulen som försöker göra livet så tufft och motstridigt som möjligt, ja precis.
Men hey, vem har sagt att livet borde vara lätt, eller svårt för den delen? Gör man bara det bästa av varje dag utan att strula till det så slutar det lyckligt.

Nu ska jag ta och somna till en bra låt och bara gilla läget. Imorgon har vi en ny sprudlande dag som jag tror kommer innehålla lite ridning och en lång promenad om jag får bestämma! ( Fast borde inte Ida få bestämma egentligen?)

God natt mina underbara vänner!
/ Fiie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0