Hemligheten bakom en underbar sallad!

Jag älskar sallader. En härlig räk, tonfiks eller min favorit - caesarsallad är ju så underbart gott.
Men jag har alltid haft problem med att göra och äta sallad hemma. Jag tycker det blir så enformigt, tråkigt och smaklöst..
En sallad ute på ett fik är ju det bästa, men vet ni vad? Jag har kommit på det. Jag vet tricket, hemligheten med att få till en härlig sallad hemma! Eller egentligen, tricken. För dom är några..

Mitt största problem är ju dressingen. Jag är så svag för Blue Cheese eller vitlöks sås, men detta vet ju alla fettkällan i salladen och det kan vara drygt att stå hemma och få till en bra dressing utan recept sådär, och då är ju en vinegrett så enkelt och gott att göra.
Jag gjorde en enkel och improvisations rik vinegrett på:
Lika delar vatten som olja
Salt, peppar och salladskrydda.
Vispa med en gaffel och droppa över salladen!
Problem nummer två som jag brukar ha är att jag inte lyckas få min sallad lika god och härlig som på café. Men nu när jag stod i köket och rotade bland mina favoriter i frukt och grönt så tänkte jag att " ja, varför inte blanda frukt o grönt " och det gjorde jag. Så mitt tips är alltså :
Ta dina favoriter hemma bland frukt och grönt och använde det. För det blir gott!

Och uppläggningen då? Gör något roligt med det. Man äter ju med ögonen sägs det, och det är sant.
Om man lägger upp maten snyggt, roligt eller i färgordning.. ja vad som helst som ser bra ut, så blir det godare att äta!


Så här blev min räksallad idag.
Lite Kiwi, tomat, paprika, fetaost, avokado, blandsallad och så ägg!
Protein rikt, vitaminrikt,fettsnålt och så förbannat gott att avsluta kvällen med!



Jag älskar verkligen att vara smart och komma på nya idéer och lösningar på mina världsliga problem!
Visst ser det kreativt och gott ut? :)


Nu ska jag äta choklad och njuta av Andra Avenyn.
Puss på er!


Kommentarer
Silvia

Ojojoj, den salladen såg superdundergod ut!

Fast du behöver inte lägga efterrätten i salladen... ;)

2009-04-21 @ 23:52:01
URL: http://famkaos.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0