Nu skall ni få höra.

God morgon :) Det blev en otrolig sovmorgon idag vilket jag inte räknat med men efter gårdgens energi lösa kväll så orkade jag inte kliva upp halv åtta imorse så jag sov kvar, bredvid min solståle rasmus :)
Nu sitter jag här och ska strax gå ner på gymmet eftersom jag inte åkte in i morse, måste ju träna :) sen ska jag handla och plugga, woho :)
Men jag måste bara få skriva av mig om igår, jag såg ju som säkert en del andra Debatt där blondinbella ställdes mot väggen om det där med att hon dricker och bara är 17 år. 
Hon fick ca 5 minuter och de enda som sades vara att " jag är en bra förebild och jag dricker väldigt sällan", jag har en åsik som jag mer än gärna skulle vilja skrika ut, jag följer troget hennes blggg bara eftersom jag försöker förstå vad som är så speciellt med henne? Men helt ärligt det är väldigt vanligt att 16 och 17 åringar eller även yngre dricker och i många fall så lägger sig inte4 socialtränsten i, eftersom de där ungdommarna varken är kända eller ses som en förebild men det gör ju blondinbella, hon skall vara en sådan bra förebild säger hon för ungdommar och att hon håller på med så mycket bra saker för alla olika ungdommar och det tycker jag är bra,MEN! Om nu blondinbella som jag för övrigt tycker inte alls kan uttrycka sig bra i media, hon borde få hjälp att lära sig det, om nu hon är en så bra förebild och det är så många som ser upp till henne, sluta skriva om det, sluta publicera bilderna. För mig gör det ingenting, jag bryr mig inte om att hon dricker för det gjorde jag också när jag var 17 år, men jag är inge kändis som figurer i media pressena om dagarna och anser mig själv inte som en förebild och att unga tjejer borde se upp till mig, men det gör hon och då blir det så jävla otroligt fel, det blir en sådan dubbelmoral eftersom man försöker stoppa ungas intag av alkohol och då är det absolut inte okej att hon öppet visar sin partiga sida. Hon är känd genom sin blogg och för att vara otroligt överdirvet divig enligt min mening och därför förstår jag att hon publicerar sina inlägg om festerna som hon får gå på, men jag tycker det borde göras någonting åt detta, och den där snubben hon debatterad mot han verkade ju vara helt med på att en 17 årig tjej som strävar efter att blir nästa prseident eller något så borde hon inte publicera det eller faktiskt inte alls dricka alkohol innan 18 år! Antingen eller bella, sluta drick eller sluta försök vara en förebild.

Så nu har jag fått säga det jag ville ha sagt så nu skall jag ner på stan och bli smal, haha =)

Puss och Kram / Fiie <3 Rasmus


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0